לקראת פגישה עם הסוכן הפנסיוני

כולנו מכירים את התסריט הקבוע במעבר בין עבודות:

קמים בבוקר עם חיוך  על הפנים, פוגשים אנשים חדשים בפינת הקפה ורק מריצים במחשבתנו עד כמה אנו שמחים שאנו לא רואים יותר את הפרצוף החמוץ של הבוס  הישן. פתאום הטלפון מצלצל ומבעד לקו השני נשמע קולה של פקידת הביטוח קוראת לנו לתאם פגישה עם סוכן הביטוח הפנסיוני החדש של מקום העבודה ופתאום ברגע פנינו משנות גוון ומחווירות, החיוך נעלם מפנינו ואנו לוחשים לעצמנו: שוב פגישה עם הסוכן הפנסיוני , שוב פגישה בה נבהה באותו איש מקצוע במשך שעה, נחתום על המסמכים במהרה ונצא ממנה מבולבלים יותר מהמצב בו הינו טרם הפגישה.

אך אולי בעצם זו אחת הפגישות החשובות ביותר בשנה האחרונה?

שאלתם את עצמכם מתי בפעם האחרונה רכשתם מוצר ששוויו העתידי צפוי להגיע לכמה מיליוני שקלים?

האם שאלתם את עצמכם כיצד ישתנו חייכם אם תאבדו את היכולת לעבוד? כיצד הדבר ישפיע כל בני המשפחה הקרובים שלנו?

השאלות הללו הם בדיוק השאלות אותם אתם צריכים להפנות לסוכן הפנסיוני שלכם, אך לפני שאתם מתחילים בלהעלות מספר רב של שאלות נצייד אותכם במדריך מפורט שיכין אותכם לפגישה עם הסוכן הפנסיוני:

את הפגישה עם הסוכן הפנסיוני נחלק ל-2 חלקים עיקריים:

  1. מוצרים פנסיונים: קרן פנסיה/קופת גמל/ב.מנהלים/קרן השתלמות

כאשר אנו בוחנים כדאיות מוצר פנסיוני מול הסוכן עלינו להעלות מס' שאלות בפני הסוכן :

  • שירות-
  • מול איזה גורם אתם עומדים בקבלת השירות? האם ישירות מול מוקד קרן הפנסיה? מול הסוכן המטפל?
  • האם מבוצעת מולכם שיחה/פגישה שנתית לצורך בחינת שינוים בחיי ואדפטציה של הכיסויים הנדרשים?
  • האם אותו סוכן ימשיך ללוות אותכם בפעם הבאה שתעברו עבודה ?

נושא השירות הוא אחד הנושאים החשובים, שכן בד"כ רוב הסוכנים אשר מטפלים לכם במקום העבודה הם סוכני הסדר של המעסיק, כלומר הם מטפלים בכם כל עוד אתם עובדים אצל המעסיק בלבד.

שימו לב !החל משנת 2008 החוק מאפשר לכל עובד לבחור סוכן פנסיוני לפי בחירתו האישית וללא תלות במעסיק, המעסיק מחוייב להתנהל מול כל סוכן שתבחרו.

  • תשואות- לעולם לא ניתן לצפות את העתיד, ואף גוף מנהל לא יכול להבטיח להם את תשואות העתיד אך חשוב להעלות בנושא זה מס' שאלות בפני הסוכן:

 

  • היכן הקרן עליה ממליץ הסוכן ממוקמת בטבלת התשואות בשנים האחרונות ?
  • מה הסיבה שהוא ממליץ דווקא על קרן כזאת?
  • האם קיימות אלטרנטיבות נוספות?
  • מהי רמת החשיפה למניות במסלול ההשקעה? האם היא מתאימה לגילי ולאופי החסכון שלי?
  • בהנחה כי אשאר בקרן זו לכל ימי חייב מהי הקצבה הצפויה?

לצורך השוואת  תשואות והכנה לפגישה נמליץ לכם להשתמש באתרי משרד האוצר בלבד:

פנסיה נט-

https://pensyanet.cma.gov.il/

גמל נט-

https://gemelnet.cma.gov.il/views/dafmakdim.aspx

ביטוח נט-

https://bituachnet.cma.gov.il/bituachTsuotUI/Tsuot/UI/dafmakdim.aspx

  • דמי ניהול- זהו צמד המילים הנפוץ ביותר כאשר אנו דנים במוצר פנסיוני, שכן לאורך שנים לימדו אותנו שדמי הניהול הם הדבר החשוב ביותר בבחירת מוצר פנסיוני ואין לו שני, אך מבדיקה וקריאה ברחבי הרשת תגלו שישנם מוצרים בעלי דמי ניהול גבוהים יותר אשר טובים יותר לאורך שנים כך שגם בנושא זה אין שחור ולבן:
  • וודאו בפגישה האם קיימת אלטרנטיבה בעלת דמי ניהול נמוכים יותר? אם כן מהם החסרונות שלה?
  • שאלו מהי תקופת ההבטחה של דמי הניהול? לכמה שנים ניתנת ההנחה?
  • התמקחו על דמי ניהול ונסו להוריד אותם. היה ולא הצלחתם נסו לשאול מה עשוי להוריד את דמי הניהול? האם ייתכן שהם יירדו בעתיד כאשר אהיה לקוח גדול יותר?

בסופו של דבר, דמי ניהול הם העמלה שאותה אנו משלמים לגוף המנהל. תמיד תמצאו גופים אשר יציעו דמי ניהול נמוכים יותר נסו לקבל החלטה במעמד הפגישה אשר תשכלל את שלושת הסעיפים הנ"ל ותביא אותכם לבחירה האולטימטיבית ביותר.

  1. ביטוחים

עולמות הביטוח מהווים חלק אינטגרלי מהנ"ל ולכן רצוי לבדוק ולוודא במהלך הפגישה .

כדי להיות מוכנים לפגישה נמליץ לכם להיכנס לאתר "הר הביטוח" ולצפות ברשימת הביטוחים הקיימים ללא עלות:

https://harb.cma.gov.il/

כאשר אנו בוחנים תיק ביטוחי מול הסוכן הפנסיוני עלינו לבחון 3 היבטים מרכזיים:

  • שירות- כמו במוצרים הפנסיונים יש לוודא מול הסוכן הפנסיוני:

* מול איזה גורם אתם עומדים בקבלת השירות? האם ישירות מול מוקדי המבטח? מול הסוכן המטפל?

* חלילה במקרה תביעת ביטוח מי הגורם אשר מסייע לכם בסילוק התביעה? האם הגורם שאתם עומדים מולו הוא גורם אובייקטיבי ונטול אינטרסים מול חברת הביטוח?

  • התאמת הכיסוי לצרכים האישיים-ביטוח הוא מוצר פרטני ולפני שאנו דנים ביתרונות וחסרונות של מוצרי ביטוח יש לוודא שהכיסוי הביטוחי המוצע /הקיים מתאים לצרכים האישיים שלנו:

*האם הכיסוי נבחר תוך התאמתו למצב הקיים?

*האם בוטלו כיסויים ישנים אשר אינם רלבנטיים כיום?

*האם הותאם כיסוי ביטוחי תוך הסתכלות על כלל הכיסויים של התא המשפחתי?

  • בדיקת כפל ביטוחי- ישנם מבוטחים רבים אשר מבצעים ביטוחים רבים מתוך פחד מאירוע ביטוחי, יש לבדוק ולוודא שלא קיימים ביטוחים כפולים בתיק הביטוחי:

*האם קיימים בתיק הביטוחי כיסויים כפולים שניתן לבטל?

*כיצד ניתן לחסוך בעלות הכיסויים החודשית? האם ישנם כיסוים שאינם חובה וניתן לוותר עליהם?

  • מחיר- מחיר המוצר הוא פקטור חשוב בבחירת המוצר הביטוחי, יש לוודא ולבדוק שקיבלתם מחיר אשר תואם את הכיסוי הביטוחי. ישנם כיסוים רבים אשר מחירם נמוך אך לא עונים על הצרכים שלכם. במקרה זה האמנם חסכתם בעלות הביטוח החודשית אך כאשר תדרשו לתבוע את הביטוח תגלו בזמן אמת שהכיסוי שרכשתם לא מתאים לכם:

*האם קיימים מוצרים מקבילים במחיר זול יותר ? אם כן מהם החסרונות שלהם מול המוצר שהוצע?

*לאיזה תקופת זמן ניתנת ההנחה על הכיסוי הביטוחי?

למרות חוסר התשוקה הרב שלנו להתעסק בתחום הביטוח והפיננסים, עלינו לבצע פגישה עם מתכנן פיננסי אחת לשנה, פגישה בה נעבור עם איש המקצוע על כלל רכיבי התיק האישי שלנו, נשאל שאלות ובמידת הצורך נבצע שינוים והתאמות. 20% מההכנסה של תא משפחתי ממוצע מופנית לאפיקים אלו, אל תחכו להגיע לגיל 60 ולהבין שיכלתם לחסוך הרבה יותר.

משרדנו מתמחה בליווי לקוחות פרטיים בתחומי הפיננסים והביטוח לאורך שנים תוך שימוש באסטרטגיות פיננסיות מתקדמות ומגוון רחב של כלים טכנולוגיים.

רוצים לדעת יותר?

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם

גלילה למעלה
דילוג לתוכן